هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور صاحب برند شدند

در آستانه سال تحصیلی جدید نشست هم‌اندیشی مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبای دخترانه سراسر کشور، با هدف بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی با حضور معاون امور هنری و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری برگزار شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، "نشست هم اندیشی مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبای دخترانه سراسر کشور" با حضورمحمود سالاری معاون امور هنری، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش، مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبای دخترانه سراسر کشور و تنی چند از کارشناسان آموزشی و پرورشی، صبح چهارشنبه هشتم شهریورماه 1402 در محل سالن اجتماعات وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمود سالاری معاون امور هنری ضمن بیان خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام اربعین سالار شهیدان و قدردانی از تشکیل نشست مدیران هنرستان های هنرهای زیبای دختران سراسر کشور با شنیدن مشکلات، نقطه نظرات و پیشنهادات مدیران هنرستان‌ها، به بررسی نکات آنان پرداخت و مقرر شد مسائل هنرستان ها به صورت جدی پیگیری و اقدامات مقتضی در این زمینه صورت پذیرد.

در ادامه این جلسه محمد حسین اسماعیلی ضمن قدردانی از حضور مدیران هنرستان‌ها و ابراز خرسندی از کسب رتبه های تک رقمی کنکور توسط هنرجویان هنرستان ها گفت: کسب دو رتبه تک رقمی کنکور سراسری از دو استان اصفهان و یزد همچنین دهها رتبه دو رقمی و سه رقمی هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبا نشان از جایگاه و اهمیت رشته‌های هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا است.

وی سپس با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفتر در بخش هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور گفت: یکی از اهداف مهم در بخش آموزش،پیشرفت و توسعه کمی و کیفی و ارتقاء سطح آموزش هنر و تدوین بسته‌های جامع پرورشی و تربیتی در هنرستان است. برگزاری دوره‌هایآموزشی و تعالی بخش برای مدیران و هنرآموزان هنرستان‌های هنرهای زیبا در این راستا بوده است که مورد استقبال و توجه مدیران و مدرسان قرار گرفته است و قرار است که در آینده تداوم داشته باشد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تصویب چارت سازمانی هنرستان‌ها و تامین نیروی انسانی در هنرستان‌ها افزود: با توجه به جلسات و مذاکراتی که صورت گرفته، چارت کلی هنرستان‌ها به تصویب رسیدهو امیدواریم به زودی بتوانیم برای هر هنرستان سه تا پنج نیرو تامین نماییم تا شاهد تحول بزرگی در این زمینه باشیم که جذب معاون و مربی پرورشی در این راستا از ضرورت هاست.

وی در خصوص تامین و افزایشاعتبارات هنرستان‌ها با ابراز خشنودی از افزایش اعتبارات گفت: خوشبختانه در زمینه کسب اعتبار برای تجهیز و تعمیر هنرستان‌ها طی جلساتی با حوزه برنامه و بودجه اعتبارات هنرستان‌ها 100 درصد افزایش داشته که نشان از توجه ویژه به بخش هنرستان‌ها است.

وی افزود : یکی از دغدغه های ما بحث سرفصل ها و کتب درسی استو در این زمینه جلسات چالشی و بسیار جدی برای به روز رسانیاین سرفصل ها صورت گرفته شده و طبق تفاهمنامه ای که در اسفندماه سال گذشته بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش منعقد شده تا مسیر رابا موفقیت به پیش ببریم.

اسماعیلی به تشریح طرح نشان ملی هنر پرداخت و گفت: این طرح اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد تا برای تجلیل از جایگاه هنرآموزی و تدریس هنر هر ساله به مدیران و هنرآموزان برتر اعطا شود. در اولین دوره برگزاری این طرح شاهد همکاری هنرستان های سراسر کشور بودیم که امیدواریم این طرح به بهترین نحو به سرانجام برسد.

وی به تصویب برند هنرستان های هنرهای زیبای کشور اشاره کرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم تا برند هنرستان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را در سازمان ثبت اسناد به ثبت برسانیم و این یک گام بزرگ برای خانواده هنرستان ها است. همچنین راه اندازی سامانه هنرستان ها برای تعامل بیشتر با مدیران و هنرآموزان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تعداد هنرجویان مشغول به تحصیل در هنرستان ها افزود : بیش از ۷هزار هنرجوی دختر و پسر در هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 3600 هنرجوی دختر در ۶ رشته؛ موسیقی، هنرهای نمایشی، سینما، انیمیشن، هنرهای تجسمی و صنایع دستی و هنرهای سنتی تحصیل می‌کنند و با توجه به رویکرد ها و سیاست های جدید وزارت ارشاد و همکاری و تعاملی که در این زمینه ایجاد شده است افق های روشنی برای تربیت هنرمند مسلمان ایرانی پیش روداریم.

logo-samandehi