اعتراض به اثرات زیست محیطی یک موزه با سازه دیجیتال

ششمین دوره دوسالانه Wrong در برلین از Manuel Rossner، معمار دیجیتال، و پاویلیون صورتی رنگ پوشیده از FLUFFY او با نام New Float استقبال می‌کند.


به گزارش گالری آنلاین، این پروژه یک فضای نمایشگاهی دیجیتال و بدون حضور فیزیکی است. با این حال، می‌توان این پاویلیون را با توجه به موقعیت Kulturforum و با استفاده از اطلاعات دیجیتالی در کنار میدان Potsdamer Platz قرار داد. بنا به گفته Manuel Rossner این پاویلیون در کنار گالری ملی Mies van der Rohe، ساختمان فیلارمونی Hans Scharoun و کتابخانه ملی آلمان قرار دارد. جالب اینجاست که Manuel Rossner محل ساخت موزه جدید قرن بیستم را که توسط Herzog & de Meuron ساخته خواهد شد برای اجرای پروژه خود انتخاب کرده است.

اظهارات این هنرمند که این موزه قرار است بیش از 450 میلیون یورو هزینه داشته باشد و به دلیل اثرات زیست محیطی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و او با انتخاب این مکان، از یک فضای خالی بهره برداری کرده است که تا پایان ساخت موزه جدید درسال 2026 در دسترس نخواهد بود، دلیل بر تصمیم آگاهانه خود اوست.

هنرمند Manuel Rossner در نظر دارد توجه همگان را به ضرورت ایجاد فضاهای دیجیتال در یک جامعه مدرن و دیجیتال جلب کرده و امکانات فضاهای دیجیتال و عدم توجه به دنیای دیجیتال در موسسات سنتی را نشان دهد. بازدیدکنندگان می توانند در طول برگزاری نمایشگاه دوسالانه Wrong و درحالیکه در انتظار ساخت موزه جدید قرن بیستم هستند با پرسه زدن در فضای نمایشگاه دیجیتالی به صورت آنلاین از آنچه پاویلیون New Float برای آنها تدارک دیده است، لذت ببرند.

Manuel Rossner یک معماری پویا را برای پاویلیون New Float تصور می کند. در حالیکه که موزه‌های فیزیکی با هدف این که به مدت طولانی ماندگار باشند ساخته شده‌اند، یک فضای نمایشگاه دیجیتالی مانند پاویلیون صورتی در دستگاه هر بازدیدکننده در حدود ۶۰ بار در ثانیه بروزرسانی (refresh) می‌شود. پاویلیون New Float با بهره گیری از این ویژگی قابلیت تغییر پذیری خود را حفظ کرده و از این رو می توان تمامی فضای آن را تغییر داد یا فضای جدیدی به آن اضافه کرد. طراحی مجموعه پاسخگوی هر اثر هنری بوده و حتی دیوارها می توانند آثار هنری مختلف را در کنار هم قرار داده یا آنها را از یکدیگر تفکیک کنند.

Manuel Rossner در اوایل سال جاری، برای دو نمایشگاه خود با نام های The World is Not Enough و I Wrote This Script درهای پاویلیون New Float را به روی بازدیدکنندگان مجازی باز کرد. در نمایشگاه اول گزیده ای از تصاویر، ویدئوها و اشیاء سه‌بعدی از مجموعه آثار این هنرمند به نمایش گذاشته شده در حالیکه نمایشگاه دوم در رابطه با گفتگوی Manuel Rossner با ChatGPT ربات چت هوش مصنوعی، برای ایجاد مجموع آثار اوست.


logo-samandehi