فراخوان رقابت خانه های مقرون به صرفه

شرکت Buildner بدنبال ایده هایی در رفع نیازهای مسکن شهری، فراخوان هفدهمین دوره از رقابت های خود از "مجموعه خانه های مقرون بصرفه" اعلام کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، فضاهای عمودی و افقی به طور مداوم با توسعه شهرها بازتعریف شده و با نیازهای مبرم زندگی شهری سازگار می شوند. با این حال، در ورای سطح وسیعی از زیرساخت‌ها، بستری از فضاها وجود دارد که کمتر از آنها بهره برداری شده و اغلب تحت الشعاع همتایان مرتفع خود یعنی پل‌هایی که شهرها را به هم پیوند می‌دهند، قرار می‌گیرند. فضاهای زیر پل، از تورفتگی های کوچک گرفته تا فضاهای وسیع که بلا استفاده باقی مانده و سر و صدای تردد وسایط نقلیه بالا را منعکس می کنند در انتظار ایده پردازانی است تا از پتانسیل نهفته آنها بهره ببرند.

شرکت Buildner می گوید: "این بار، به سمت فضاهای نادیده گرفته شده و ناشناخته رفته و در اعماق فضای زیر پل‌ها در سراسر جهان غوطه ور میشویم." چالش مسکن Underbridge" از معماران و ایده پردازان سراسر جهان دعوت می کند تا این فضاها را بار دیگر به تصویر کشیده و آنها را به اجتماعاتی پویا و پر رونق تبدیل کنند.

در سراسر جهان در زیر پل های شهر، پتانسیل های بکر، فضاهای وسیع و مملو از فرصت نهفته است. "چالش مسکن Underbridge" از ایده پردازان دعوت می کند تا این مناطق را به جوامعی پر رونق تبدیل کنند. Buildner به دنبال طرح‌هایی است که بتواند طیف وسیعی از نیاز های ساکنان را برآورده کرده و ترکیب کاملی از مقیاس‌پذیری (سازگاری)، مقرون‌به‌صرفه بودن و آگاهی زیست محیطی را تضمین کند. هدف از این فراخوان ایجاد تحولی بنیادین در فضاهای نادیده گرفته شده با چشم اندازی جدید و کاربردی است.

شرکت کنندگان می توانند هر فضای زیر پل در سراسر جهان را برای طرح رویایی خود انتخاب کنند. قابل دسترس بودن محل، امکانات موجود و نحوه سازگاری راهکار پیشنهادی با جامعه فعلی، از جمله عوامل ضروری است که باید در ارائه طرح لحاظ شود. طرح های ارائه شده باید در عین مقرون به صرفه بودن و پایداری (سازگاری با محیط ریست) از قابلیت تطبیق پذیری و تامین نیازهای مختلف نیز برخوردار باشند.

دراین چالش، مرزها توسط خلاقیت شما تعیین می شوند. Buildner از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که بزرگ فکر کرده و خلاقیت خود را به کار گیرند، متفاوت فکر کنند و راهکارهایی را برای به چالش کشبدن هنجارها ارائه دهند. فضاهای زیر پل در انتظار خلاقیت های تحول آفرین شماست.


جوایز:

در این رقابت 3 برنده اصلی، 2 برنده جایزه ویژه و 6 برنده جایزه افتخاری (honourable mentions) انتخاب خواهند شد. Buildner (با نام سابق Bee Breeders) در مجموع 7000 یورو به عنوان جایزه نقدی به برندگان مسابقه به شرح زیر اهدا خواهد کرد:

جایزه نفر اول - 3000 یورو

جایزه نفردوم - 1500 یورو

جایزه نفرسوم - 1000 یورو

6 برنده نشان شایستگی honourable mention

جایزه دانشجویی Buildner Student Award - 1000 یورو

جایزه پایداری Buildner Sustainability Award - 500 یورو


هزینه ثبت نام برای معماران / علاقه مندان / شرکت ها

ثبت نام اولیه: پیکیج کامل جوایز 80 یورو (بدون جایزه نقدی 60 یورو)

ثبت نام عادی: پیکیج کامل جوایز 100 یورو (بدون جایزه نقدی 80 یورو)

ثبت نام نهایی: پیکیج کامل جوایز 120 یورو (بدون جایزه نقدی 90 یورو)


هزینه ثبت نام برای دانشجویان

ثبت نام اولیه: پیکیج کامل جوایز 70 یورو (بدون جایزه نقدی 60 یورو)

ثبت نام عادی: پیکیج کامل جوایز 90 یورو (بدون جایزه نقدی 70 یورو)

ثبت نام نهایی: پیکیج کامل جوایز 110 یورو (بدون جایزه نقدی 80 یورو)

مهلت ثبت نام:

ثبت نام اولیه: 13 نوامبر تا 11 دسامبر 2023 (22 آبان تا 20 آذر 1402)

ثبت نام عادی: 12 دسامبر 2023 تا 30 ژانویه 2024 (21 آذر تا 10 بهمن 1402)

ثبت نام نهایی: 31 ژانویه تا 16 آوریل 2024 (22 آذر 1402 تا 25 اردیبهشت 1403)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi