موج مرکز فرهنگی را از آب بیرون آورد

معماران MAD از طرح خود برای مرکز هنری Nanhai در قلب منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو که مانند موج درخشان آب از دریاچه بیرون می آیند، پرده برداری می کند.


به گزارش گالری آنلاین، مرکز فرهنگی پویا، که پل تئاتر بزرگ، موزه، و مرکز ورزشی را در زیر سایه‌بان خورشیدی شناور با فضاهای عمومی اطراف ایجاد می‌کند، در گفتگو با محیط طبیعی خود قرار می‌گیرد. با شروع ساخت و ساز در سال 2024، پس از اتمام در سال 2029، تجربه ساحل شهری در هر دو طرف رودخانه را دوباره تعریف می‌کند و یک دروازه عمومی جدید با خدمات متنوع، فعالیت‌های تفریحی و تجارب خرید را در اختیار جوامع محلی قرار می‌دهد.

معمار اصلی Ma Yansong خاطرنشان می‌کند: «برآمدگی‌های بزرگ معماری سنتی جنوب گوانگدونگ و فضای خاکستری که سایه، باران و تهویه را فراهم می‌کند، همگی منابع الهام برای مرکز هنری هستند. فضای معماری مناسب برای آب و هوای طبیعی و به کارگیری فناوری‌های سبز جدید سعی در کشف مدلی از معماری معاصر Lingnan دارد.

تیم معماران MAD با جدا شدن از تصویر متعارف یک شی مجسمه ای منفرد و ایستا، مرکز پر جنب و جوشی را برای مشارکت جامعه پیشنهاد می کند و از مردم دعوت می کند تا در یک سبک زندگی غوطه ور در فرهنگ مشارکت کنند. Grand Theater فضاهای همه جانبه از جمله یک سالن اصلی 1500 صندلی و یک سالن چند منظوره 600 صندلی را گرد هم می آورد - که هر دو برای پاسخگویی به نیازهای مختلف هنرهای نمایشی پویا، کنفرانس ها و تجربیات طراحی شده اند. موزه ملی آینده میزبان مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های جامع است که برای کمک به تقویت جامعه محلی و جهانی دعوت به اکتشاف، آموزش و اکتشاف می‌کند، در حالی که مرکز ورزشی شامل امکانات تفریحی، تفریحی، و تناسب اندام از جمله استخر، بسکتبال، و زمین‌های بدمینتون است.


logo-samandehi