رستوران به مثابه صحنه تئاتر

رستوران کره ای-فرانسوی معاصر Confier که پیش از این به خاطر غذاهای استثنایی و اجراهایش در پارک دوسان شهرت داشت، اخیرا در نزدیکی ایستگاه سئول افتتاح شده است.


به گزارش گالری آنلاین، تیم معماری استوف در این طراحی بر کاربرد و تجسم دیدگاه Confier در مورد غذا تمرکز کرد، که به دنبال ایجاد تجربه طعم های جدید و جلوه های بصری خاص غذاها، نمایش روند پخت غذا به مثابه یک اثر هنری نمایشی، است. در تئاتر از دیوار مجازی بین تماشاگر و صحنه به عنوان «دیوار چهارم» یاد می شود، زمانی که مرز بین تماشاگر و صحنه محو شود، به آن «شکستن دیوار چهارم» می گویند. استوف با این مفهوم قصد داشت تا خلق غذاهای زیبا را در آشپزخانه ای که شبیه یک صحنه تئاتر است نمایش دهد و آن را به جای مشاهده صِرف به فضایی تجربی تبدیل کند.

در داخل Confier، تجربه مانند ورود به یک تئاتر، حرکت در اطراف صحنه و برقراری ارتباط با فضا و بازیگران تئاتر است. در امتداد یک راهرو تاریک، یک پذیرایی منحصر به فرد (پشت صحنه) وجود دارد که رو به صحنه اصلی است که فراتر از پرده ها قابل مشاهده است، یک آشپزخانه جلویی و اوپن (صحنه اصلی) که در آن مشتریان می توانند با هم ارتباط برقرار کنند و از نمایش لذت ببرند، و میزها (تالار) به شکلی الهام گرفته از چیدمان تماشاگران تئاتر قرار گرفته اند.

با ساختار آینه ای نصب شده در بالای آشپزخانه جلویی و به لطف زوایای بازتابی دقیق برنامه ریزی شده، امکان مشاهده صحنه نهایی از هر موقعیتی فراهم است.

در حالی که حس کلی فضا به سمت تاریکی متمایل می شود، پرداخت های مختلف در نواحی مختلف کام را تحریک می کند و با موضوع «غذا شناسی» در محیط تئاتر مانند همسو می شود. از تراورتن، مرمر و مس قرمز گرفته تا نقاشی‌های سنتی کره‌ای با قلم مو، روکش‌های متنوع هر کدام رنگ‌های منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند و به عنوان لحن برند رستوران در سراسر فضا عمل می‌کنند.


logo-samandehi