چایخانه ای با سایبان بامبو در تایوان

در منطقه جنگلی Nantou تایوان، استودیوی آلمانی و تایوانی Behet Bondzio Lin Architekten، چایخانه Clear Water را با بامبو مخصوص مجسمه‌سازی می‌سازد.


به گزارش گالری آنلاین، این چایخانه آرام در امتداد لبه یک شیب در ارتفاع 700 متری (2300 فوتی) قرار دارد و به زیبایی با محیط اطراف ادغام می شود. اصول اصلی سازگاری، پایداری و کل نگری، فرآیند طراحی را هدایت می کند و رابطه بین طبیعت و دنیای مدرن را بازتعریف می کند.

همانطور که Behet Bondzio Lin Architekten از استراتژی‌های انعطاف‌پذیر دنیای طبیعی الهام می‌گیرد، چایخانه Clear Water در تایوان، سازگاری در معماری را نشان می‌دهد. معماران از بامبو استفاده می کنند، مصالح ساختمانی که نسل ها در جنوب آسیا مورد استفاده قرار میدادند. بامبو که تنها در یک سال می تواند تا شش متر رشد کند، دارای تنه های باریکی است که می توانند به راحتی خم شوند و بادهای شدید مانند طوفان ها را تحمل کنند. این چایخانه با تنه های بامبو شکل گرفته است که به دقت دستکاری شده اند تا مقاومت باد را به حداقل برسانند و باران را به پایین دامنه تپه هدایت کنند. همچنین می‌توان آن‌ها را به نصف برش داد تا یک لایه کاشی‌کاری طبیعی سقف را ایجاد کند و به طور موثر چایخانه را از آب و خورشید محافظت کند. کل ساختار با رشته های فلزی ساده کنار هم قرار می گیرد که اتصالات را می بندد و ساخت و مونتاژ را به کمتر از یک ماه تسهیل می کند.

پایداری در قلب طراحی چایخانه Clear Water اثر Behet Bondzio Lin Architekten قرار دارد. ویژگی‌های منحصر به فرد بامبو، مانند رشد سریع آن در تایوان، رسیدن به استحکام و انعطاف‌پذیری ایده‌آل در عرض یک سال، آن را به یک کاندیدای اصلی به عنوان مصالح ساختمانی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، بامبو به طور سنتی برای خشک کردن و مقاومت در برابر موریانه ها دود می شود و طول عمر آن به عنوان یک مصالح ساختمانی حداقل تا پنج سال افزایش می یابد.


logo-samandehi