طراحی استادیوم هاکی روی یخ

مرکز یخی Kolchyno که به عنوان یک مفهوم برای شهر Kolchyno، اوکراین پیشنهاد شده است، یک مکان چند منظوره است که دارای یک پیست روی یخ و همچنین یک استخر است که امکان برگزاری مسابقات ورزشی را در سراسر سال فراهم می کند.


به گزارش گالری آنلاین، ویژگی برجسته طرح معماری فوق سیال محل برگزاری است. طراحی روان و ارگانیک به نظر می رسد که یادآور مرکز حیدر علی اف با طراحی زاها حدید در آذربایجان است - یکی از نمادین ترین ساختمان های زمان ما. مرکز یخ دارای لایه های متعددی از نماهای روان است که با مشاهده از جلو، جلوه ای سه بعدی ایجاد می کند. تقریباً شبیه یک رشته کوه یا تپه های شنی به نظر می رسد که از طریق منحنی های ملایم تراشیده شده شگفت انگیز خود، جلوه ای از عمق و سیالیت را می دهد. رودخانه ای در کنار این مجموعه، انعکاس معکوس زیبایی از سازه را ارائه می دهد، تقریباً یک موج صوتی ایجاد می کند و عنصر «موجی» را که معمار به دنبال آن بود، تقویت می کند.

این مجموعه امکان ورزش های متعدد را مانند دو و میدانی در بیرون، یک استخر شنا به اندازه استاندارد المپیک در یک قسمت داخلی و یک پیست روی یخ در سمت دیگر فراهم می کند. برنامه این بود که مجموعه‌ای داشته باشیم که بتوان در تمام طول سال از آن استفاده کرد و اجازه دهد فعالیت‌های شنا و دویدن/ ورزش در فضای باز در تابستان انجام شود، در حالی که پیست اسکیت روی یخ و هاکی در طول سال (به ویژه در زمستان) فعال نگه داشته شود. این رویکرد همیشگی به مجموعه ورزشی، آن را در طول سال از نظر اقتصادی فعال نگه می‌دارد و برای شهر کوچک واقع در غرب اوکراین، که تنها یک ساعت با ماشین از مرز اسلواکی و مجارستان فاصله دارد، پول به ارمغان می‌آورد.

مرکز یخ در روستای Kolchyno واقع در 10 کیلومتری Mukachevo قرار دارد. بزرگراه بین المللی Kyiv-Chop از میان دهکده می گذرد و به اتصال مرکز یخ به سایر نقاط کشور کمک می کند و رودخانه ویزنیتسیا درست در کنار مجموعه جریان دارد.


logo-samandehi