تراس های سرسبز قارچی

برج URUPÊ: طرحی سبز که در SÃO PAULO در حال رشد است.


به گزارش گالری آنلاین، در قلب یکی از محله‌های سرسبز SÃO PAULO، تیم طراحی در Victor Ortiz Architecture از آخرین پروژه در حال انجام خود، برج URUPÊ، رونمایی کرد. این ساختمان با کاربری ترکیبی برای نمایان کردن مناظر پانوراما از شهر اطراف برنامه ریزی شده است و در عین حال استفاده از اصول طراحی بیوفیلیک و استراتژی های معماری پایدار را نشان می دهد. این برج با نمای پوشش گیاهی سرسبزش که از تراس ها بیرون می آید، به عنوان نمونه ای از معماری سبز در برزیل خواهد ماند. بنابراین، برج URUPÊ تعهد به تعادل زیست محیطی و طراحی آینده نگرانه دارد.

ویکتور اورتیز از فرم های رشد قارچ یاد می گیرد

معمار Victor B. Ortiz در طراحی برج URUPÊ، از دنیای اشکال رشد قارچی که در تنه درختان یافت می شود، استفاده می کند. این طرح ارگانیک از طریق ادغام گلدان های پراکنده در هر سطح از برج به فضای ساخته شده تبدیل می شود. زبان معماری پروژه با تکرار ماهیت انعطاف‌پذیر و سازگار قارچ‌ها، به دنبال ادغام ساختارهای ساخته‌شده توسط انسان با دنیای طبیعی است و اثری را به ارمغان می‌آورد که با ریتم‌های رشد و به هم پیوستگی طنین‌انداز می‌شود. در حالی که این استراتژی طراحی جذابیت ها و زیبایی الگوهای طبیعت را تجلیل می کند، بر نقش برج به عنوان یک موجود زنده بیشتر تأکید می کند.

این استراتژی توسط مفهوم طراحی بیوفیلیک هدایت می‌شود - رویکردی که از فرآیندهای طبیعی درس می‌گیرد و آنها را در ایجاد محیط‌های انسان‌ساخته مرتبط با طبیعت به کار می‌گیرد. معماران این اصل را در تار و پود برج می بافند و یک رابطه همزیستی بین فضای ساخته شده و اکوسیستم زنده ایجاد می کنند. کاشت‌های پراکنده که بازتاب رشد قارچ‌هایی که تنه درخت را مستعمره می‌کنند هستند، بیش از یک زینت ساده هستند. آن‌ها به قسمت هایی تبدیل می‌شوند که هوا را تصفیه می‌کنند، پناهگاهی برای تنوع زیستی فراهم می‌کنند و به ساکنان پیوند مستقیمی با طبیعت در میان بافت شهری شلوغ ارائه می‌دهند.

طراحی بیوفیلیک به شهرنشینی و تغییرات اقلیمی پاسخ می دهد

ویکتور بی. اورتیز برج URUPÊ را در پاسخ به عصر مدرنی که با شهرنشینی سریع و تشدید نگرانی‌های تغییرات آب و هوایی مشخص شده است، پیشنهاد می‌کند. پروژه های این تیم با توجه به تعهد به پایداری، به طور مداوم به دنبال جبران ردپای اکولوژیکی طرح های خود هستند. از طریق استراتژی هایی از جمله تخصیص مجدد پوشش گیاهی، ایجاد ریزاقلیم و استفاده از مواد تجدیدپذیر، برج URUPÊ به عنوان نمونه ای از هم افزایی بین ساخت و ساز مدرن و حفظ محیط زیست خواهد بود.


logo-samandehi